Τρεις μόλις μήνες από τα «πετυχημένα» εγκαίνια της τράπεζας θεμάτων, που άφησε χιλιάδες συμμαθητές μας πανελλαδικά
στην ίδια τάξη, υποδεχόμαστε άλλη μια «έκπληξη». Δεν θα μπορούσε βέβαια να είναι πρόσληψη εκπαιδευτικών. Άλλωστε
αυτοί κρίθηκαν υπεράριθμοι εδώ και καιρό. Ούτε προφανώς, η επαναπρόσληψη των σχολικών φυλάκων που έχουν ήδη εδώ
και ένα χρόνο απολυθεί. Απεναντίας αυτό που κρίθηκε αναγκαίο είναι η φύλαξη των σχολείων από αστυνομικούς. Ξέρουμε
πολύ καλά τι θα επιτηρούν και ποιόν θα προστατεύουν. Ο στόχος τους είναι ξεκάθαρος : θέλουν με την τρομοκρατία να βάλουν
εμπόδια σε κάθε αντίδραση μας απέναντι στο σχολείο που θέλουν να επιβάλουν. Παίρνουν τα μέτρα τους γιατί ξέρουν την
οργή που υπάρχει στους μαθητές για το νέο λύκειο και την τράπεζα θεμάτων και φυσικά τη φτώχεια κι την αεργία σε μας
και τς οικογένειές μας! Δεν στοχεύουν γενικά και αόριστα στην «αποτροπή ΚΑΘΕ έκνομης ενέργειας» εντός του σχολείου, αυτό άλλωστε το μαρτυρά και η απόλυση των σχολικών φυλάκων, αλλά στο χτύπημα των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ούτως ώστε η πραγματικότητα του νέου λυκείου να χωνευτεί γρήγορα
και αναίμακτα. Έτσι, είδαμε και την ωμή παρέμβαση της αστυνομίας στην κατάληψη του 1ου,2ου ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ
Καισαριανής, οι πυροβολισμοί απέναντι σε μαθητές (όπως αναφέρουν οι ίδιοι σε ανακοίνωσή τους) και η προσαγωγή τους
αποκαλύπτουν για μια ακόμη φορά το φασιστικό και άκρως επικίνδυνο πρόσωπο της αστυνομίας και της κυβέρνησης. Γίνεται
ξεκάθαρο πλέον, όπως άλλωστε επισημάναμε από την πρώτη στιγμή, ότι η ανακοίνωση τς αστυνομίας για επιτήρηση των σχολείων από δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ δεν είχε στόχο την προστασία των μαθητών αλά την τρομκρατία και την καταστολή κάθε
κινητοποίησης ενάντια στο “νέο Λύκειο” και την τράπεζα θεμάτων. Θέλουν να προλάβουν το ξέσπασμά μας και την οργή μας
απέναντι στην πραγματικότητα της αμάθειας, της φτώχειας και της ανεργίας που θέλουν να μας επιβάλουν!
ΔΕΝ ΤΡΟΜΚΡΑΤΟΥΜΑΣΤΕ -ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!
Το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε εποχής «μαθαίνει» τους
μαθητές να ζουν με τις αξίες και τη συμπεριφορά που
ταιριάζουν στο σύστημα. Διαμορφώνεται έτσι ώστε να
εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας κοινωνίας που βασίζεται στο
κέρδος και τον ανταγωνισμό. Να «παράγει» εργαζόμενους
που ξέρουν μόνο τόσα και αυτά που χρειάζονται τα
αφεντικά τους. Όλα αυτά για να μας υποτάξουν, να
αποδεχόμαστε και να μην αμφισβητούμε την υπάρχουσα
τάξη πραγμάτων. Αυτόν τον στόχο εξυπηρετεί και το «νέο
λύκειο» στην εποχή των μνημονίων, της λιτότητας, της
τεράστιας ανεργίας και φτώχειας, της έλλειψης
δημοκρατίας και ελευθερίας. Στο «νέο» σχολείο δεν θα έχουν όλοι οι μαθητές προοπτική. Ένα μικρό κομμάτι θα συνεχίζει στο Γενικό
Λύκειο. Εκεί, δεν θα αποκτά ουσιαστική γενική παιδεία. Πλέον μαθητής θα σπουδάζει σε ένα σχολείο που θα είναι
κάτεργο συνεχών πανελλαδικών εξετάσεων, θα έχει
λιγότερους και κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς και
υπεράριθμα τμήματα και θα αναζητά χορηγούς για να
καλύψει τα έξοδά του. Γι’ αυτό συγχωνεύουν σχολεία, μειώνουν τις δαπάνες για την παιδεία, κλείνουν τμήματα
των ΕΠΑΛ και απολύουν καθηγητές. Όσοι καταφέρουν να
μπουν στο πανεπιστήμιο, μέσα από εξοντωτικές τρίχρονες
πανελλήνιες εξετάσεις, θα παίρνουν κι από εκεί ένα πτυχίο
με πολύ αμφίβολη προοπτική, με την αεργία των νέων να
φτάνει στο 60%.
Η μεγάλη πλειοψηφία, όμως, ωθείται στην «τεχνική»
εκπαίδευση, στα ΣΕΚ, τα ΙΕΚ και τη «μαθητεία» στις
επιχειρήσεις. Μέσα από εκεί θα αποφοιτούν εργαζόμενοι
βίδας, κατέχουν ένα ελάχιστο κομμάτι τεχνικής γνώσης, είναι αναλώσιμοι (η τεχνολογία εξελίσσεται και γρήγορα
ξεπερνιέται η ειδίκευσή τους), δεν θα έχουν σταθερή
εργασία και θα αμείβονται με ψίχουλα. Δεν θέλουν έναν
τεχνίτη με πλατιά μόρφωση, εργασιακά προσόντα και
ανοιχτούς ορίζοντες, θέλουν έναν τεχνίτη, που δεν θα έχει
δικαιώματα και θα πιστεύει ότι γα όλα αυτά φταίει ο ίδιος
και όχι το σύστημα. Τι σχολείο θέλουμε; Πρέπει να είναι ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους. Να είναι έξω από
αυτό οι εταιρίες, οι εργοδότες, οι ιδιώτες και «μέσα» σε
αυτό η γνώση, δημιουργική σκέψη, το ελεύθερο πνεύμα, οι ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας. Να συνδυάζει τη
γνώση με την πράξη, έτσι που κάθε μαθητής να είναι ένας
τεχνίτης-επιστήμονας. Να διαπαιδαγωγούμαστε στις αξίες
της πραγματικής, λαϊκής δημοκρατίας, της συνεργασίας
μεταξύ των ανθρώπων, κόντρα στο φασισμό, και το
ρατσισμό. Ένα τέτοιο σχολείο: Θα έχει επαρκή
χρηματοδότηση, πολύ περισσότερους και καλά
αμειβόμενους καθηγητές και τμήματα με 15-20 μαθητές. Θα παρέχει γνώση με κριτικό και απελευθερωτικό
χαρακτήρα, μακριά από την παπαγαλία και τη γνώση
κονσέρβα. Θα είναι κύτταρο ελευθερίας και ισότιμης
πρόσβασης στη γνώση, χωρίς τη θηλιά των συνεχών
εξετάσεων. Για να μπορούμε όλοι να μορφωθούμε, να
εργαστούμε και να ζήσουμε με αξιοπρέπεια πρέπει να
αγωνιστούμε κάθε τρόπο. Από την αρχή ξέραμε ποιον έχουμε απέναντί μας και τίποτα δεν μας εκπλήσσει. Δεν τσιμπάμε με τις προκλήσεις τους
και δεν τρομοκρατούμαστε. Δε δεν δεχόμαστε το δόγμα τους “ησυχία-τάξη και ασφάλεια”! Αυτή τη φορά θα
οργανωθούμε καλύτερα και θα δώσουμε τη μάχη μέχρι
τέλους κόντρα στην τρομοκρατία μπάτσων-φασιστών και
κυβέρνησης! Θα συνεχίζουμε να παλεύουμε για την
ανατροπή του «νέου σχολείου» που δεν έχει χώρο ούτε για
μας ούτε για τα όνειρά μας! Καλούμε τους μαθητές
όλων των σχολείων να αντιδράσουν με μαζικές
Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις. Να τελειώνουμε με τη σύγχρονη χούντα που μας επιβάλουν!
Συγκεντρωνόμαστε στο σταθμό του προαστιακού της Νερατζιώτισας με
κατεύθυνση προς το Υπουργείο Παιδείας την Παρασακευή 17 Οκτώβρη και
ώρα 10 το πρωί. Φωνάζουμε όλοι μαζί και διεκδικούμε! Ας κάνουμε τα
αδύνατα δυνατά!