Άλλη μια χρονιά συνεχούς τρεξίματος απ’ το σχολείο στο φροντιστήριο και απ’ το φροντιστήριο στο σχολείο.

Όπως κάθε νέα «πετυχημένη» σχολική χρονιά, έτσι και φέτος, οι αλλαγές δεν μπορούν να λείπουν απ’ αυτήν. Αυτές οι αλλαγές είναι φυσικά κομμάτι του νέου Νόμου Γαβρόγλου για την Παιδεία, το οποίο ψηφίστηκε για τα Πανεπιστήμια και σκοπεύει να εφαρμοστεί και στα σχολεία. Συνέπεια αυτού είναι να δυσχεραίνει όλο και περισσότερο η καθημερινότητά μας, είτε γονατίζοντας οικονομικά τις οικογένειές μας, είτε αυξάνοντας το φόρτο εργασίας μας.

Ποιες είναι όμως στην ουσία αυτές οι αλλαγές;

Η πιο σημαντική αλλαγή είναι η προσθήκη πανελλαδικού τύπου εξετάσεων και τον Ιανουάριο της Γ’ Λυκείου (διπλές Πανελλήνιες), τις λεγόμενες ‘’Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις’’. Οι εξετάσεις αυτές είναι υποχρεωτικές, με προαιρετική χρήση του βαθμού, αν αυτός είναι καλός, στις τελικές πανελλήνιες (σαν bonus). Οι εξετάσεις αυτές συνοδεύονται από το θεσμό των «ερευνητικών –δημιουργικών εργασιών», δηλαδή εργασίες πάνω σε συγκεκριμένα θέματα για να συμπληρωθεί ακόμα πιο συγκεκριμένα ο βαθμός του μαθητή. Αυτό προφανώς σημαίνει περισσότερες ώρες φροντιστηρίου ξεκινώντας από ακόμα μικρότερες τάξεις του σχολείου, σημαίνει το άνοιγμα μια νέας βιομηχανίας παραπαιδείας, οπού αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα θα πληρώνουν για την βοήθεια και την εκπόνηση της εργασίας, αποκτώντας τρομερό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων . Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι  τα έξοδα που θα χρειάζεται να  καταβάλλουμε στα φροντιστήρια  θα   αυξηθούν δραματικά , με αποτέλεσμα πολλές οικογένειες να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό και έτσι τα παιδιά τους να έχουν λιγότερες έως και μηδαμινές πιθανότητες εισαγωγής σε ένα πανεπιστήμιο. Παράλληλα, βασικό κομμάτι του νόμου είναι η απομάκρυνση μεγάλης μερίδας των μαθητών από τα ΓΕΛ και η προώθησή τους στα ΕΠΑΛ. Δηλαδή, μια στροφή στην τεχνική εκπαίδευση. Επομένως, το σίγουρο είναι ότι στοχεύουν  στο να μένει η νεολαία έξω από τα πανεπιστήμια και να πηγαίνει να δουλεύει από τα 16 και τα 17 για να βγάζουν κέρδος οι επιχειρήσεις .

Θέλουν να μην σπουδάζουμε για αυτό και δεν τους νοιάζει που τα σχολεία μας είναι σε οριακή κατάσταση .

Δεν τους νοιάζει που δεν έχουμε καθηγητές και τα κτίρια είναι ετοιμόρροπα, που δεν μπορούν σε μερικά σχολεία να γίνουν ούτε οι κατευθύνσεις. . Άλλωστε η κατεύθυνση του νόμου είναι σαφής θέλουν σχολεία αυτοχρηματοδοτούμενα, που θα πρέπει να βρουν επιχειρήσεις και ιδιώτες για να τους καλύψουν τα έξοδα, γιατί μάλλον η Κυβέρνηση δεν έχει λεφτά για την Παιδεία ,είναι πολύ απασχολημένη να πληρώνει το χρέος που δημιούργησαν οι προκάτοχοι τους και δίνει δισεκατομμύρια σε υποβρύχια που γέρνουν.

Κι εδώ έρχεται άλλο ένα πολύ σημαντικό σημείο. Στην προσπάθεια υποβάθμισης του σχολείου και μετατροπής του σε εξεταστικό κάτεργο, επικρατεί το δόγμα «δεξιότητες αντί για γνώση». Δηλαδή, η λογική που λέει ότι στο σχολείο δε χρειάζεται να μαθαίνουμε οι μαθητές επιστημονικά αντικείμενα,  αλλά να μαθαίνουμε ότι χρειάζεται για να περάσουμε σε κάποια σχολή η να είμαστε παραγωγικοί για την αγορά.

Η μείωση των μαθημάτων στο εξεταστικό κάτεργο που ετοιμάζουν δεν σημαίνει περισσότερο ελεύθερος χρόνος , σημαίνει μονομέρεια στην καλλιέργεια του μυαλού και της προσωπικότητας μας

Μια ακόμη αλλαγή στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων είναι ότι τα γραπτά θα διορθώνονται όχι απ’ τους καθηγητές, αλλά από ένα ηλεκτρονικό σύστημα που θα ελέγχει τις απαντήσεις. Έτσι όμως υποβαθμίζεται πλήρως ο ρόλος του εκπαιδευτικού και αποστασιοποιείται από τους μαθητές του, οι οποίοι χάνουν κάθε ουσιαστική επαφή μαζί του. Αλλάζει λοιπόν η λογική ενός μαθήματος, όπου ο καθηγητής εμπνέει και παροτρύνει το μαθητή του, καλλιεργώντας του την κριτική σκέψη, και αποκτά πλέον μια απλώς τυπική σχέση μαζί του.

Η ίδια λογική επικρατεί και στα ΕΠΑΛ, όπου η μαθητεία (εργασία με εξευτελιστικούς όρους στο όνομα μιας υποτιθέμενης πρακτικής) ενισχύεται. Όλο και περισσότερες ειδικότητες καταργούνται κι έτσι πολλοί μαθητές υποχρεώνονται να αλλάξουν σχολείο ή ακόμα και να επιλέξουν ένα άλλο αντικείμενο.

Ο νόμος Γαβρόγλου δεν σταματάει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά συνεχίζεται και στο χώρο του Πανεπιστημίου, οπού ουσιαστικά διαλύει το δημόσιο δωρεάν Πανεπιστήμιο ,υποβαθμίζοντας πλήρως την ποιότητα τη παρεχόμενης γνώσης αλλά και την αξία του ίδιου του πτυχίου  . Συγκεκριμένα, επικρατεί η λογική της ‘’δια βίου μάθησης’’, δηλαδή ένα συνεχές κυνήγι προσόντων που θα ξεκινάει από το σχολείο, θα συνεχίζει στο πανεπιστήμιο και θα προχωράει ακόμα και στον χώρο εργασίας. Έτσι, προσπαθούν να μας πείσουν ότι άμα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε μόνοι μας, τότε θα τα βγάλουμε πέρα.

 Είναι όμως πραγματικά έτσι;

Εμείς πιστεύουμε ότι μόνο μέσα από τον συλλογικό δρόμο μπορούμε να διεκδικήσουμε και να καταφέρουμε αυτά που μας αξίζουν. Και αυτό γιατί, όπως έδειξε και την  προηγούμενη περίοδο το μαθητικό κίνημα, μέσα από τις νίκες του απέναντι στις αντιλαϊκές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και του Υπουργείου  έχει τη δύναμη να αγωνισθεί και να κερδίσει αυτά που του αξίζουν. Έτσι και τώρα θα είμαστε αυτοί που θα τους χαλάσουμε τα σχέδιά και  θα διεκδικήσουμε ένα σχολείο που θα εμπνέει τα όνειρά μας και θα είναι αντάξιο των αναγκών μας!

ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ .ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ  ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ      

 

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑː     

 

  • Ενιαίο Δωδεκάχρονο υποχρεωτικό Σχολείο
  • Απόσυρση του Νόμου Γαβρόγλου και ανατροπή όλων των αλλαγών του ‘’Νέου Λυκείου’’
  • Άμεση κάλυψη όλων των Κενών σε Υλικοτεχνικές Υποδομές και Καθηγητές
  • Κανένα Κλείσιμο Ειδικότητας
  • Φραγμός στο νέο εργασιακό μεσαίωνα μέσω μαθητείας. Κατάργηση της πρόσφατης ρύθμισης  για την ΤΕΕ  (Δομή ΕΠΑΛ, τέταρτο έτος μαθητείας – τζάμπα εργασία για τους εργοδότες -πιστοποίηση, Μεταγυμνασιακά ΔΙΕΚ, κλπ.)

 

  • Διπλασιασμός των δαπανών στο 15 % για την Παιδεία
  • 20 μαθητές ανά τμήμα , 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια, ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ
  • Καμία μείωση των εισακτέων στα ιδρύματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ

 

 

Οργανωνόμαστε στις Γενικές Συνελεύσεις γιατί η δύναμη βρίσκεται στο ΕΜΕΙΣ ,συντονιζόμαστε μέσα από ανεξάρτητα συντονιστικά σχολείων κόντρα σε λογικές ανάθεσης και συντονισμών προέδρων και 15μελών.

Στηρίζουμε με τα Διακριτά Μπλοκ του Ανεξάρτητου συντονισμού Σχολείων την κινητοποίηση στις 30 Οκτώβρη στο ΄΄Πανεπιστήμιο΄΄ ώρα 12 00

Οργανώνουμε κεντρική Πανεκπαιδευτική Πορεία με Καθηγητές και Φοιτητικούς Συλλόγους ενάντια στον Νόμο Γαβρόγλου την Πέμπτη 2 Νοέμβρη  στο κέντρο της Αθήνα

http://anypotaxtos-mathitis.gr/

anypotaxtosmathitis@gmail.com

τηλ. επικοινωνίας:  6976572696