ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Για άλλη μια χρονιά, το σχολείο ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς. Οι διορισμοί είναι ελάχιστοι και τα σχολεία έχουν τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς. Η λύση δεν άργησε να βρεθεί με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Κάλυψη των κενών με το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό. Για να πραγματοποιηθεί αυτό, έπρεπε να συγχωνευτούν τμήματα.

Ήρθε λοιπόν ένα έγγραφο στα τρία Γυμνάσια της Καλύμνου από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου και ζητούσε την κατάργηση τμημάτων. Στα τέλη του Οκτωβρίου ζητάνε να έρθουν τα πάνω κάτω στα σχολεία… Οι μαθητές θα πρέπει να χωριστούν από τους συμμαθητές που ήξεραν, να στριμωχτούν πολλοί σε μικρές αίθουσες και ν’ αλλάξουν διδάσκοντες. Οι εκπαιδευτικοί χάνουν ώρες διδασκαλίας και θα πρέπει να τρέχουν σε δύο και τρία σχολεία για να συμπληρώνουν ωράριο.

Ποια παιδαγωγική θεωρία στοιβάζει τους μαθητές στις τάξεις και περιορίζει το χρόνο που μπορεί να αφιερώσει ο εκπαιδευτικός σε κάθε μαθητή; Ποιο νέο σχολείο είναι αυτό που μας πηγαίνει δεκαετίες πίσω, όταν οι τάξεις είχαν τριάντα μαθητές, αλλά και παραπάνω; Πρώτα ο μαθητής ή πρώτα το κεφάλαιο;

Για μας η εξήγηση είναι ξεκάθαρη. Η παιδεία ούτε καν έρχεται σε δεύτερη μοίρα, πλέον η παιδεία δεν υφίσταται στη χώρα του μνημονίου. Το ΔΝΤ και η Ε.Ε. πιέζουν για περικοπές την κυβέρνηση και οι πιέσεις πηγαίνουν «ντόμινο» από το υπουργείο προς όλους τους χώρους της εκπαίδευσης.

Εμείς όμως ως παιδαγωγοί έχουμε το χρέος ειδικά αυτές τις μέρες – τέλη Οκτωβρίου – να πούμε «ΟΧΙ» στη συγχώνευση τμημάτων, «ΟΧΙ» στο σχολείο του μνημονίου. Έχουμε την ηθική υποχρέωση να διδάξουμε όχι μόνο με θεωρία, αλλά με πράξη στους μαθητές μας τον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο. Θα μας βρείτε απέναντί σας.

Προχωράμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις όλοι μαζί, καθηγητές-γονείς-μαθητές. Ζητάμε τη συμπαράσταση όλων των συλλογικοτήτων της Καλύμνου στο δίκαιο αγώνα μας. Να μη γίνουν συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία.

 

Β΄ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ